Media Appearances

Sunroof ??

Go down

Sunroof ?? Empty Sunroof ??

Post by Jylova.93 on 2013-04-18, 9:30 pm

Hi,

Guys, have anybody tried installing sunroof on their fiesta. I thought it would look great thou .. haha Laughing
Jylova.93
Jylova.93
NON Verified Member

Posts : 18
Join date : 2012-12-24

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by dares on 2013-04-19, 2:10 pm

[You must be registered and logged in to see this image.]
dares
dares
NON Verified Member

Posts : 175
Join date : 2012-10-07

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by Jylova.93 on 2013-04-19, 4:53 pm

That could work nicely. haha

But I'm really searching for sunroof. Some recommended it, some don't. study
Jylova.93
Jylova.93
NON Verified Member

Posts : 18
Join date : 2012-12-24

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by dares on 2013-04-20, 1:59 pm

First of all, Malaysia weather with sunroof.....nah.

Secondly, that involves cutting a hole in your roof, and your chassis may not be design to accomodate a sunroof so if the car turtles in an accident, the structure may be compromised.

thirdly, I dunno if your car can pass PUSPAKOM with an aftermarket sunroof.
dares
dares
NON Verified Member

Posts : 175
Join date : 2012-10-07

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by sfunglee on 2013-04-24, 8:50 am

The are 3 points of viewing in MOONROOF / SUNROOF...
1) Authority - JPJ/PUSPAKOM safety inspection, during selling & name transfering issue, no doubt Fiesta have moonroof version
2) Structure - Yes, Fiesta have Moonroof version in some country. We can ASSUME the Thailand built Fiesta are able to do the same job, else you will surfer chasis twisting tension
3) Function - We have moonroof/sunroof is for ventilation without aircond fresh air intake in Malaysia (I'm doubt in Klang Valley).
After consider such features do you still wanna have moonroof or sunroof?
sfunglee
sfunglee
NON Verified Member

Posts : 763
Join date : 2011-08-23

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by sfunglee on 2013-04-24, 8:51 am

Take a ride on a panaromic glass roof car and experience it, you might thought the car air-cond temperature are set too high
sfunglee
sfunglee
NON Verified Member

Posts : 763
Join date : 2011-08-23

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by Jylova.93 on 2013-04-24, 6:40 pm

Kinda think of it, maybe I'll skip the sunroof. Anyway thanks for your advice.
Jylova.93
Jylova.93
NON Verified Member

Posts : 18
Join date : 2012-12-24

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by sfunglee on 2013-04-25, 8:37 am

Also... I have experienced my Pajero with moonroof closer failure, cause i stopped in the petrol station to wait the rain to stopped!
sfunglee
sfunglee
NON Verified Member

Posts : 763
Join date : 2011-08-23

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by dares on 2013-04-25, 10:58 am

sfunglee wrote:Also... I have experienced my Pajero with moonroof closer failure, cause i stopped in the petrol station to wait the rain to stopped!

lol you must be cursing like crazy Laughing

Yesterday I test drove the Kia Rio SX, the one with sunroof. It was sunny so when I open the roof cover I can already feel the heat, then I open the roof glass....wahlau feel like being cooked alive Suspect
dares
dares
NON Verified Member

Posts : 175
Join date : 2012-10-07

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by sfunglee on 2013-04-25, 11:42 am

no really was my fault, suddenly hand itchy and the rubber like slipped-off its position therefore water dripping, but my roof later got stained lol
Hahaha that is only a test drive, what if during pre-CNY jam in Bukit Bintang... I have a CAR SAUNA before
sfunglee
sfunglee
NON Verified Member

Posts : 763
Join date : 2011-08-23

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by sfunglee on 2013-04-25, 11:43 am

dares wrote:[You must be registered and logged in to see this image.]

If just for "LOOK"only this is great =)
sfunglee
sfunglee
NON Verified Member

Posts : 763
Join date : 2011-08-23

Back to top Go down

Sunroof ?? Empty Re: Sunroof ??

Post by Sponsored content


Sponsored content


Back to top Go down

Back to top

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum